Text texto manifiesto...:))
I was always very independent with respect to looking for spaces to spread and exhibit my work, but sometimes, towards some attempts with galleries that always showed the artists themselves, believing that my work might interest them.
So then I contacted, they through a secretary sent me a specific schedule and date to take 5 to 6 physical works and we had to leave them until the gallery owner looked at them and gave their verdict.
This form was extended in all galleries and never looked or gave their verdict.
Then I communicated again, without any hope and with great physical and economic effort, we know that moving pieces of art is complicated, I was looking for my jobs and unanswered I returned to my workshop.
Other times if I achieved a meeting with the director of the gallery but they told me about other issues, they attended the phone or other issues while the time passed, at some point they slid a “it is not the profile of the gallery” and there I took my pets And I retired, many times without greeting.
The height was a gallery owner, who left the atmosphere of art, which told everyone who was waiting for her with her folders, full of photos and projects: "Wait for me to come back" and he didn't come back on that day, leaving the people waiting.
I tell this because I have already passed it, now I was excited and disappointed, when I believed that the other had the other.
I really moved me on the periphery and although I had many opportunities to be in the center of the artistic scene, something in me told me not to.
It's like losing the essence and stimulating that is not knowing ... I can choose, I am free and so work.
Now I realize that my story and that of my artistic career is something that I have all the control and that if I decide to bet on a gallery I will make sure it is, at least ... honest and decent.
Siempre fui muy independiente con respecto
a buscar espacios para difundir y exhibir mi obra, pero a veces, hacia algunos
intentos con galerías que siempre mostraban a los mismos artistas, creyendo que
podría interesarles mi obra.
Así entonces me ponía en contacto, ellos
mediante una secretaria me enviaban un horario y fecha específicos para que
llevara de 5 a 6 obras físicas y había que dejarlas hasta que el galerista las
mirara y diera su veredicto.
Esta forma era extendida en todas las
galerías y nunca miraban ni daban su veredicto.
Entonces me volvía a comunicar, sin ninguna
esperanza y con gran esfuerzo físico y económico, sabemos que trasladar piezas
de arte es complicado, buscaba mis trabajos y sin respuesta me volvía a mi
taller.
Otras veces si lograba alguna reunión con
el director de la galeria pero me
hablaban de otros temas, atendían el teléfono u otras cuestiones mientras el
tiempo pasaba, en algún momento deslizaban un “ no es el perfil de la galería”
y ahí yo tomaba mis petates y me retiraba, muchas veces sin saludo.
El colmo era una galerista, la cual dejo el
ambiente del arte, que le decía a todos los que la esperaban con sus carpetas,
repletas de fotos y proyectos:” esperame que ya vuelvo” y no volvía más en ese
día , dejando a las personas esperando.
Cuento esto porque lo he pasado ya, me rio
ahora de como me ilusionaba y desilusionaba, cuando creía que el poder lo tenia
el otro.
En realidad me mov+i en la periferia y
aunque tuve muchas oportunidades de estar en el centro de la escena artística ,
algo en mi me decía que no lo hiciera.
Es como perder la esencia y lo estimulante
que es el no saber…puedo elegir, soy libre y así trabajo.
Ahora me doy cuenta que mi historia y la de
mi carrera artística es algo en lo que tengo todo el control y que si decido
apostar por una galería primero me asegurare que sea, por lo menos… honesta y
decente.
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